TRÉNINGEK
A felnÅ‘ttoktatásnak több lehetséges alternatívája létezik. Beszélhetünk elÅ‘adásról, frontális vagy más módszer alapú oktatásról, szemináriumról, tréningrÅ‘l, e-learningrÅ‘l, stb. Amennyiben a megcélzott kör esetében mérhetÅ‘ és integrálható készségfejlesztésre törekszünk, a lehetÅ‘ legkézenfekvÅ‘bb megoldás a tréning.
​
A tréning során célorientált felkészítés történik, melynek során –
-
önismeretet fejlesztünk
-
elméleti tudást adunk át
-
kipróbáljuk a gyakorlati alkalmazást
-
lehetÅ‘séget biztosítunk a visszacsatolásra
-
ami által elérjük a megcélzott kompetencia fejlesztését, és további önismereti utakat mutatunk a résztvevÅ‘knek
Tréningnek csak azt a komplex képzési eljárást nevezhetjük, amely mindezeket az elemeket magába foglalja:
-
Önismeret
-
Kompetenciafejlesztés
-
Elméleti ismeretek elsajátítása
-
Gyakorlati alkalmazás
-
Visszacsatolás
A tréning további jellemzÅ‘i –
-
kis csoportban (8-12 fÅ‘) történik a képzés
-
a résztvevÅ‘k aktív munkával kapcsolódnak be
-
a csoport jellegű munkán belül kiemelt figyelmet kap az egyén
-
cél az adott feladatra, tevékenységre, hivatásra való minél teljesebb alkalmasság kialakítása
Ezek a feltételek járulnak hozzá ahhoz, hogy a tartalmi elemek megfelelÅ‘en beépüljenek a személyiségbe, az elsajátítottak, a gyakorlatban alkalmazottak és a szükséges tulajdonságok (személyiség jellemzÅ‘k) szilárd hátteret képezzenek a napi munkavégzés során, hosszabb távon is.