top of page

HR TANÁCSADÁS

HR Tanácsadás / Vállalati kultúraformálás

​

A vállalati kultúraformálás, olyan tudatosan felépített szervezeti tevékenységek sorozata, amelyben a változtatást kiváltó okok és az elérendÅ‘ szervezeti-üzleti célok egymással szoros összefüggésben állnak.

​

A változás akaratunktól függetlenül bekövetkezik, megjelenik egy szervezet életében. Megjelenik egy-egy projekt, munkafolyamat, vagy szervezeti akció másodlagos, akár akaratlan hatásaként is. A vállalati kultúraformálás önmagától nem következik be. A változtatás okait ismerni és elemezni kell (szervezeti diagnózis), hogy indokolhassuk a változtatás kívánt szervezeti céljait és irányait.

​

A korszerű vállalati kultúraformálás sikerének titka: felismerni a spontán bekövetkezÅ‘ változások hatásait és kidolgozni a célszerű változtatások racionális cselekvési terveit.

​

7 pont a sikerhez

  1. ElÅ‘re tekintÅ‘, elÅ‘re gondolkodó szemlélet. Segítünk a múltban bekövetkezett változásokhoz való mai alkalmazkodás helyett a jövÅ‘ várható változásaira való aktív felkészülésben.

  2. Reaktív helyett proaktív viselkedés. Sorsunkat, jövÅ‘nket saját magunk akarjuk irányítani. Ehhez adunk segítséget a szervezeti képességek és a környezetben fölismerhetÅ‘ lehetÅ‘ségek aktivizálásával.

  3. A lehetÅ‘ségek állandó keresése. Azokat a lehetÅ‘ségeket, amelyeket mi nem találunk meg, megtalálják versenytársaink. Új lehetÅ‘ségek új szolgáltatásokat igényelnek. Nem azt vizsgáljuk, hogy valamit miért nem lehet megcsinálni, hanem hogy mi kell ahhoz, hogy meg lehessen csinálni.

  4. Negatív helyzetek pozitívvá változtatása. A kritikus helyzetek idÅ‘ben való érzékelése fontos segítség az elkerüléshez vagy a hasznosításhoz. Innovatív megoldások kialakításában veszünk részt.

  5. Követés helyett vezetésre törekvés. Élen járunk a kultúra formálásában, nem várjuk, hogy mások változtassanak meg bennünket.

  6. Befelé fordulás helyett állandó kitekintés, vagy még inkább kívülrÅ‘l való befelé nézés. Fejlesztjük a szervezet azon képességét, hogy az ügyfelek szemével lássa magát.

  7. A sikeres szervezeti és partnerségi stratégia feltétele az állandó változásban való gondolkodás (ha tetszik, ha nem).

bottom of page